مایان

مایان

ام دی اف ، پارکت و لمینت
مایان

مایان

ام دی اف ، پارکت و لمینت

مدل های اکسسوری برای سینک آشپزخانه ، بخش 1

مدل های اکسسوری برای سینک آشپزخانه 

سینک آشپزخونه از قسمت هایی است که زیاد به آن مراجعه می کنیم اما با اکسسوری هایی که برای سینک طراحی شده می تونیم سینک مرتب تر و کاربردی تر داشته باشیم

از انواع اکسسوری کابینت آشپزخانه هیچ چیزی مثل اکسسوری های سینک ظرفشویی نمی تونه کار شما رو توی آشپزخونه راحت کنه. این اکسسوری ها زیبایی، دوام و کارایی رو با هم ترکیب کردن. با این اکسسوری ها دیگه تمیز کردن سینک مثل قبل پیچیده و دشوار نیست و کارهاتون رو با سینک راحت تر و دلپذیرتر می کنه.

در اینجا چند نمونه از این اکسسوری ها رو براتون آوردیم:

آبکش های  استیل:



این اکسسوری به شما این امکان را می ده که میوه ها و سبزیجات رو به راحتی روی سینک آبکشی کنید و همیشه یک فضای تمیز روی سینک برای این کار داشته باشید. این آبکش ها در مدل های مختلفی ارائه می شن می تونند به صورت ثابت روی سینک باشن یا در مواقع نیاز روی سینک قرار بگیرند.



آبچکان های استیل: 



توری های استیل فضای فوق العاده ای روی سینک شما ایجاد می کنن که علاوه بر محافظت از سینک، امکان قرار دادن ظروف روی اون وجود داره. توری های استیل سینک برای محافظت سینک شما در برابر ظروف و قاشق، چنگال، چاقو و لوازم دیگه آشپزخونه طراحی شده. روی این توری ها می تونید ظروف و لوازم رو برای خشک شدن قرار بدید و این هم یه راه دیگه برای راحت استفاده کردن از سینک آشپزخونه شماست. مدل های مختلفی از این اکسسوری برای سینک آشپزخونه شما وجود دارد که می توانید با توجه به نیازتان آن ها را تهیه کنید.

تخته برش روی سینک:


این خیلی لذت بخشه که بتونید بعد از اینکه مواد غذایی رو شستید همونجا روی سینک ببرید و غذا رو آماده کنید یا بعد از برش اون ها رو با یه حرکت توی سینک بریزید و شستشو بدید. تخته برش چوبی که روی سینک استیل قرار می گیره علاوه بر اینکه کارتون رو برای آماده کردن غذا راحت تر می کنه، زیبایی زیادی به آشپزخونه شما میده. این تخته ها می تونن تو یه طرف سینک استفاده بشن یا روی کابینت هم از اون ها استفاده بشه یا بسته به شکل سینک آشپزخونه شما استفاده بشن. 




لوستر آشپزخانه و راهنمای خرید آن ، بخش 4

2.     شکل

 

برای انتخاب شکل مناسب برای چراغ آویز یا لوستر آشپزخانه تون، باید شکل جایی که قرار هست در اونجا قرار بگیره هم در نظر داشته باشید. مثلا اگر بخواهید چراغ گرد را در بالای جزیره آشپزخانه تان استفاده کنید، باید با شکل جزیره هماهنگ باشد. 



3.     اندازه


باید اندازه لوستر آشپزخانه یا چراغ آویز با جایی که قرار است در اونجا استفاده بشه هماهنگ باشه. مثلا اگر در بالای یک جزیره بزرگ از یک چراغ آویز کوچک استفاده کنید، قطعا تضاد جالبی ایجاد نمی کنه و لوستر اصلا دیده نمی شه اما اگر از سه چراغ کوچک حتی بالای یک جزیره بزرگ استفاده کنید، زیبا به نظر می رسه. 



4.     لامپ لوستر آشپزخانه 





لامپی که در لوستر آشپزخانه یا چراغ آویز استفاده می کنید، باید نور مناسبی داشته باشه و اگر قراره از آویز شیشه ای استفاده کنید، نباید زرد باشه یا نور زرد


 داشته باشه. هم چنین بهترهبرای صرفه جویی در مصرف برق، از لامپ های  LED کم مصرف استفاده کنید

لوستر آشپزخانه و راهنمای خرید آن ، بخش 3

8. آشپزخانه آسیایی (ASIAN)



چراغ آویز در این آشپزخانه آسیایی که سرتاسر آن را چوب پوشانده است، به خوبی دیده می شود. 



9. سبک روستایی (RUSTIC)



این آشپزخانه روستایی در کالیفرنیا، که در آن از سنگ های کوه استفاده شده است، از چراغ های آویز شیشه ای با قاب استیل، در بالای جزیره ای که از چوب طبیعی ساخته شده است استفاده کرده است. 



10. آشپزخانه هنری و دست ساز (ART AND CRAFTS)



این آشپزخانه دوست داشتنی در سان فرانسیسکو ترکیب جالبی را از اجزای هنری و دست ساز ایجاد کرده است. خطوط چوب و سه چراغ آویز فضای جالبی را در این آشپزخانه ایجاد کرده است. 


11. آشپزخانه شبی شیک )SHABY CHIC)



در این آشپزخانه (kristy wicks) از چراغ آویز شیشه ای استفاده شده است که فضای آشپزخانه را شلوغ و نامنظم نشان ندهد. با توجه به دکوراسیون کل آشپزخانه که تمام اجزا سفید هستند این لوستر به خوبی با آن ها هماهنگ می شود. 


لوستر آشپزخانه و راهنمای خرید آن ، بخش 2

4. سبک مزرعه ای (FARMHOUSE)


در این سبک آشپزخانه با توجه به فضای کلی اون، طراح آن، یک لوستر با سایز بزرگ را انتخاب کرده است. 



5. سنتی )TRADITIONAL)



این آشپزخانه کلاسیک و زیبا کابینت های سنگی و جزیره با صفحه کابینت چوبی دارد اما چیزی که در فضای ملایم این آشپزخانه توجه زیادی را به خودش جلب می کنه، لوستر این آشپزخونه است که به خوبی با آن همانگ شده است. 


6. سبک تلفیقی Eclectic) )



کاشی های دست ساز این آشپزخانه، کابینت های زرد ملایم و جزیره آشپزخانه از جنس چوب گردو به خوبی بیانگر سبک این آشپزخانه است. این چراغ آویز استیل به رنگ مشکی، سطح چشمگیری را در این آشپزخانه ایجاد کرده است. 


7. سبک ساحلی (COASTAL)



در این آشپزخانه ساحلی یک جفت آویز آهنی رو می بینیم که با این آشپزخانه روشن و ملایم  به خوبی هماهنگ شده است. 


لوستر آشپزخانه و راهنمای خرید آن ، بخش 1

برای انتخاب یک لوستر آشپزخانه جدید برای آشپزخانه تون علاوه بر سلیقه تون باید به مواردی مانند سبک، شکل، اندازه و... توجه کنید.


شاید تا به حال مدل ها و تصاویر مختلفی از انواع لوستر آشپزخانه دیده باشید و همون لحظه تصمیم بگیرید اون رو در آشپزخانه تون اضافه کنید. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که لوستری آشپزخانه شما را زیباتر می کنه که با سبک کلی طراحی آن متناسب باشه.  داشتن نور کافی در آشپزخانه اهمیت زیادی داره. باید بتونید در آشپزخانه به راحتی به کارهاتون برسید و غذاهاتون رو آماده کنید. لوسترهای آشپزخانه که در قسمت بالای جزیره آشپزخانه یا میز ناهار خوری قرار می گیرن، راه بسیار خوبی برای پخش نور در فضای آشپزخانه هستند. لوستر هایی که اندازه بزرگتری دارند، نور بیشتری از لوستر ها با اندازه استاندارد ساطع می کنند و فضای زیباتری در آشپزخانه شما ایجاد می کنند.  

اما برای انتخاب لوستر یا چراغ آویز مناسب برای آشپزخانه تان به موراد زیر توجه کنید: 

1.     سبک

 لوستری را برای آشپزخانه تان انتخاب کنید که با سبک کلی خانه، آشپزخانه و مهم تر از همه سلیقه خودتان متناسب باشه. مثلا برای آشپزخانه روستایی یک چراغ آویز مدرن انتخاب خوبی نیست. در اینجا چند نمونه لوستر آشپزخانه جدید متناسب با سبک آشپزخانه برایتان آورده ایم: 

1.  سبک سنتی-مدرن transitional) )



ترکیب رنگی این آشپزخانه در کل سفیده و در کنار اجزای مدرن، در قسمت بالای جزیره آبشاری از لوسترهای حصیری با سبک سنتی، استفاده شده 

اگر چه در این آشپزخانه اجزایی با اندازه بسیار بزرگ را می بینیم اما در نهایت این اجزا به خوبی با هم هماهنگ شده اند و در استفاده از آون ها قواعد طراحی


 داخلی کاملا رعایت شده است.


2. سبک صنعتی )INDUSTRIAL)



این آشپزخانه صنعتی در کالیفرنیا طراحی شده . چهار چراغ مشکی با اندازه بزرگ در قسمت بالای جزیره آشپزخانه با صفحه کابینت مشکی قرار گرفته  که تضاد جالبی با نور ایجاد می کنه. 


3.  سبک مدرنmodern) )



این آشپزخانه مینیمالی سیاه و سفید در تورنتو طراحی شده است. در این آشپزخانه، با توجه به سبکی که داره فقط از یک چراغ به عنوان لوستر آشپزخانه استفاده شده  و هزینه کمتری هم برای شما خواهد داشت.