مایان

مایان

ام دی اف ، پارکت و لمینت
مایان

مایان

ام دی اف ، پارکت و لمینت

معرفی آشپزخانه سبک معاصر

  آشپزخانه سبک معاصر Contemporary:

وقتی بخواهیم از سبک آشپزخانه معاصر صحبت کنیم باید حتما آن را با آشپزخانه مدرن مقایسه کنیم. چون امکان داره این دو سبک با هم اشتباه گرفته شوند و تمایز این دو سبک کار سختی است. آشپزخانه معاصر معمولا به معنی پیروی از مد و طراحی دکور در زمان جاری و هم اکنون است. درواقع آشپزخانه های معاصر شاید تمام ویژگی های آشپرخانه مدرن را داشته باشد اما می توانند با خصوصیات دیگر سبک ها هم همراه باشند.
اما اگر بخواهیم در مورد ویژگی های یک آشپزخانه معاصر صحبت کنیم: استفاده از متریال و مدهای جدید در طراحی، لبه های برش خورده، سادگی، درخشانی، استفاده از خطوط صاف از مهم ترین ویژگی های آشپزخانه معاصراست. ویژگی های دکوراسیون آشپزخانه 
معاصر، براق و روشن بودن با ویژگی های ساده می باشد. 

 استفاده از استیل و وسایل آشپزخونه سفید در این سبک از آشپزخونه بیشتر دیده می شه البته امکان دیدن رنگ ها و متریال های زیادی در این سبک از آشپزخونه وجود داره چون همان طور که قبلا گفتیم این سبک با پیروی از مد طراحی می شود و شناور است.

 رنگ هایی که امروزه در آشپزخونه ها استفاده می شه رنگ های خاکستری و خنثی هستند. طراحان این سبک علاقه دارند که انواع مختلفی از متریال ها و رنگ ها و مدل ها را استفاده کنند. 


مزایا و معایب کابینت های هایگلاس

 

کابینت های هایگلاس
این جنس ازکابینت
ها رو می توان گونه ای متفاوت از ام دی اف ها دانست. این نوع از کابینت ها بسیار شیک و زیبا هستند، سطح براق آن ها می تواند چشم هر کسی را به خودش خیره کند و البته تنوع رنگی بالای آن ها نیز از ویژگی هایی است که باید به آن اضافه کرد. سهولت در تمیز کار نیز از دیگر مواردی است که باعث میشود این کابینت ها خواهان زیادی داشته باشند. 

مزایا و معایب کابینت های هایگلاس
شایعاتی وجود دارد  در مورد این که هایگلاس خش برمی دارد که البته حقیقت ندارد. قیمت mdf هایگلاس از mdf معمولی بالاتر است . درخشندگی برجسته ترین خصوصیت هایگلاس است و همین مشخصه باعث شده  که در بازار محصولات چوبی یک سرو گردن در درجه بالاتری قرار بگیرد.


مزایا و معایب کابینت های تمام چوب و ام دی اف


کابینت های تمام چوب برای آشپزخانه

معمولا افرادی که مایل به آوردن گرمای سبک روستیک به یک خانه مدرن هستند، به سراغ کابینت های تمام چوب می روند. این کابینت ها از جمله کابینت های جذاب و دوست داشتنی ای هستند که جلوه ای خیره کننده به آشپزخانه شما می بخشد. البته این جنس کابینت ها برای خانه هایی به سبک کلاسیک هم مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایا و معایب کابینت های تمام چوب
این کابینت ها بسیار زیبا و پر جزییات هستند و از معایب آن ها تنها می توان به قیمت بسیار بالای آن ها اشاره کرد و البته مدت زمان زیاد برای آماده سازی و نصب آن ها.



کابینت های ام دی اف برای آشپزخانه
ام دی اف ها از ضایعات دورریختنی چوب ها به وجود می آیند و به همین دلیل دارای تنوع طرح و رنگ های زیادی هستند و همین مساله باعث میشود تا این جنس از کابینت ها طرفداران زیادی داشته باشد. البته باید گفت که ام دی اف ها توانایی بالایی در هماهنگی با دیگر عناصر و قسمت های دکوراسیون خانه دارند و این به نوعی نقطه قوت شان محسوب میشود .

مزایا و معایب کابینت های ام دی اف
این ترکیب در برابر رطوبت هوا مقاوم است و آسیب زیادی نمی‌بیند و به همین علت کاربرد آن در محیط آشپزخانه که هنگام آشپزی رطوبتش بالا می‌رود، منطقی و مناسب به نظر می‌رسد. علاوه بر ساخت کابینت، از این ترکیب در ساخت مبلمان، میز و صندلی، دکور و کف سازی اتاق‌ها نیز استفاده می‌شود. ام‌دی‌اف در برابر حرارت فوق‌العاده مقاوم و عایقی مناسب در برابر صدا است.

 

مزایا و معایب کابینت های فلزی


کابینت های فلزی برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه

کابینت های تمام فلزی، کابینت هایی هستند که تقریبا نسل شون منقرض شده ؛ اما هنوز هم در بدنه بعضی کابینت ها برای کاهش هزینه از فلز استفاده میشه. به طور مثال افرادی که می خوان کابینت هاشون ام دی اف باشه اما در عین حال دلشان می خواهد کابینت ها برایشون مقرون به صرفه تر تمام بشه، بدنه کابینت ها رو فلزی در نظر می گیرند و فقط درب ها رو از ام دی اف تهیه می کنند.

معایب و مزایای کابینت های فلزی
کابینت های فلزی معمولا بعد از مدتی رنگ شون می ره و نیاز به رنگ آمیزی مجدد دارن. یکی از بزرگ ترین مشکلات این کابینت ها هم زنگ زدگی اون ها در مواجهه با رطوبته در ضمن باز و بسته کردن درب کابینت های فلزی سر و صدای زیادی ایجاد می کنه و به همین دلیل این کابینت ها طرفداران زیادی ندارند.

تنها مزیت این کابینت ها قیمت ارزان آن ها است.