مایان

مایان

ام دی اف ، پارکت و لمینت
مایان

مایان

ام دی اف ، پارکت و لمینت

انواع کانتر آشپزخانه ، بخش 1 ( سنگی و گرانیتی )

جنس های فراوانی که برای کانتر آشپزخونه وجود داره و کار برای انتخاب چندان هم آسون نیست. از اونجایی که این سطح بر روی نما و جلوه ی آشپزخونه به طور کلی تاثیر می ذاره، مهمه که چیزی رو انتخاب کنید که به نظر شما زیبا و کاربردیست و همچنین قیمتش مناسب بودجه شماست. توجه کنید که از آونجایی که  کانتر در تماس مستقیم با آب، مواد شوینده و مواد غذایی قرار داره کیفیت و ویژگی متریال سطح کانتر بسیار مهمه. بهتره ابتدا مقدار هزینه ای که می خواید برای این کار انجام بدید رو مشخص کنید تا انتخاب براتون آسان تر بشه.

در این جا شمار را با کانتر آشپزخانه متداول آشنا می کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب رو داشته باشید:

کانترهای سنگی:

کانتر سنگی که اغلب در آزمایشگاه ها به دلیل مقاومت در برابر لکه ها، مواد شیمیایی، و باکتری استفاده می شه، انتخابی بادوام و طبیعی برای کابینت آشپزخونه است. با اینکه هزینه بالایی داره، اما باز هم مقرون به صرفه است.



کانترهای گرانیتی:

دلایل زیادی وجود داره که گرانیت مشهور شده، این سنگ طبیعی با نقشها، رنگ و جلای زیبا و منحصر به فرد، ویژگیهای فراوانی داره و وقتی به درستی درزگیری بشه یکی از بادوام ترین گزینه ها برای کانتر آشپزخونه است. گرانیت در برابر حرارت، خش، قارچ و کپک مقاوم است اما این باعث نمیشه که از آن مراقبت نشه، سنگ گرانیت باید با تمیز کننده های‌مخصوص تمیز بشه، چرا که ممکن است در نمونه های ارزان قیمت تر، فضای خالی سطوح گرانیت باعث جذب مایعات به ویژه سرکه، روغن و… بشه و لکه هایی ماندگار ایجاد کنه.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.