مایان

مایان

ام دی اف ، پارکت و لمینت
مایان

مایان

ام دی اف ، پارکت و لمینت

اثرات رنگ بندی در محیط آشپزخانه


امروزه آشپزخانه بیش از گذشته بخشی از خانه شده که اهل خانه در آن به سر می برند، این اتاق دیگه تنها مکانی برای تهیه غذا نیست و حتی آشپزخانه هایی که بزرگ ترند، به مرکز خانه تبدیل شده اند. خانواده برای استراحت در اونجا جمع می شن، از دوستانشون تو اون پذیرایی می کنند، تکلیفاشون رو انجام می دن و غذا می خورن. آشپزخانه محیطی خودمونی، ساده و صمیمی است، اما از اونجا که زمان زیادی را در آنجا سپری می کنیم، دوست داریم تا حد امکان جلوه ی آن دلنشین و جذاب باشه.
        
مهمترین نکته در آشپزخانه اینه که کابینت و دیگر فضاهای نگهداری وسایل و مواد غذایی فراوانی داشته باشه تا نمای آن آشفته و درهم ریخته به نظر نرسه. بدین ترتیب، جای بیشتری برای قرار دادن لوازم مفید و زیبا خواهیم داشت.

             
رنگ در آشپزخانه

آشپزخانه یکی از مهمترین بخش های هر خانه است که فعالیت های بسیاری در آن انجام می شود. بنابراین، با اطمینان خاطر می توانید از رنگ های روشن و درخشان که احساس انرژی را با خود به همراه می آورند، در آن استفاده کنید. اگر علاقمند نیستید که از چند رنگ بر روی هر یک از دیوارها بهره ببرید، تنها از یک رنگ استفاده کنید. با این همه، استفاده از چند رنگ، آن جا که تقابل هایی میان رنگ ها پدید آید، می تواند منظره ی آشپزخانه را مدرن کند.
                   
جلوه های رنگی

رنگ های نارنجی، قرمز، زرد و سبز، حس زنده بودن و شکوه را برای آین آشپزخانه به ارمغان آورده اند. این حس حاصل تقابل رنگ های دیوارها و وسایله. هروقت احساس کنید که نیاز به روحی جدید در آشپزخانه دارید، به آسانی می تونید برخی از خرده وسایل را عوض کنید و به جای اونا جایگزین هایی با رنگ جدید تهیه کنید.

                                    
                                


سادگی و پاکی

اگر سراسر آشپزخانه سفید باشد، احساس خواهید کرد که در بیمارستان هستید. از این رو، برای جلوگیری از سادگی بیش از حد، رنگ هایی را نیز به طرح خود اضافه کنید.
       
کف درخشان

تهیه ی کفپوشی جدید برای آشپزخانه می تونه هزینه بر باشه. بخاطر همین خودتون می تونید با رنگ آمیزی و سپس براق کردن کفپوش، جلوه ای نو به وجود بیارید. تقابل این دو رنگ در تصویر بسیار دلنشین است. پس از خشک شدن رنگ، پوششی برای براق کردن بر روی کفپوش استفاده شده است.


                                     


آبی آشپزخانه

با رنگ ها و شیوه ها و طرح های مختلف رنگ آمیزی، جذابیت رو برای آشپزخانه ی خود به ارمغان بیارید. یکی از رنگ های جذاب در آشپزخانه، رنگ آبی. کاشی های آبی هم می تونه همین جلوه رو به وجود بیاره. اگر در زمینه ی اصلی رنگ دیوارها یا کاشی ها، طرح ها و خطوطی نیز دیده بشه، بر جذابیت فضا افزوده می شه. از این رو، سعی کنید طرحی رو انتخاب کنید که بافت اون به دلنشین کردن فضا کمک کنه.


          


صورتی زیبا

اگر چه در بسیاری از آشپزخانه ها "صورتی" رنگ متعارف و معمول نیست، اما استفاده از آن در زیبا کردن طرح می تونه بسیار سودمند باشه. این رنگ محیط را گرم و دوستانه می کنه و با سفید و خاکستری جلوه ی آشپزخانه را امروزی می کنه. البته صورتی را می توان با طیف گسترده ای از رنگ ها به کار برد که هر کدوم احساس و حال و هوایی متفاوت را پدید می آره.


                                    
                        
تأثیر رنگ

اگرچه بوفه و کابینت عناصری کاربردی در آشپزخانه به شمار می ره، اما می تونه بخشی از جلوه ی تزیینی فضا نیز باشه. از این رو، انتخاب رنگ مناسب برای آنها اهمیت بسیاری داره. رنگ های آبی و سفید می تونند گزینه ی مناسبی برای رنگ آمیزی کابینت باشند. چنان که در این تصویر مشاهده می کنید، قفسه ها به رنگ آبی درآمده اند و بشقاب ها نیز شطرنجی آبی و سفید در زمینه ی خود دارند. تأثیر چنین طرحی می تونه بر هر بیننده ای عمیق باشه.

                              
طرح سنتی

این قفسه ی سفید طرحی سنتی و جذاب داره. با این وجود، می تونیم حتی در آشپزخانه ای مدرن  اون رو به کار ببریم.  هماهنگی سفید و خطوط سبز جلوه ی مطلوبی رو به وجود آورده و بر زیبایی طرح افزوده. همچنین، ردیفی از سبزینه ها نیز تو این طرح خودنمایی می کنه و کاملاً با فضا همگونه.
                        
                     

پرده و بوفه

برای اینکه آشپزخانه شما جلوه ای مرتب تر داشته باشه، می تونید بر روی درهای شیشه ای بوفه ها پرده هایی متناسب و همگون نصب کنید. این پرده ها دست کم دو فایده دارن: یکی اینکه، همونطور که اشاره شد، جلوه ی آشپزخانه را به عنوان بخشی از عناصر تزیینی زیباتر می کنه و از سوی دیگر، به کمک آنها می تونید برخی آشفتگی های درون بوفه یا برخی وسایلی را که نمی خواهید جلوی چشم باشند، پنهان کنید
.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.