مایان

مایان

ام دی اف ، پارکت و لمینت
مایان

مایان

ام دی اف ، پارکت و لمینت

ویژگی های یک آشپزخانه ارگونومیک ، بخش 2

بررسی مزایای پهنای بیشتر برای میز کار آشپزخانه :


در موقعیت A که پهنای میز کار مانند طراحی های قدیمی 60 سانتی متر در نظر گرفته شده حتی اگه فاصله کابینت بالایی و پایینی را بیشتر در نظر بگیرید باز هم احساس بسته بودن فضا و نداشتن دید مناسب بر سطح میز کار هنگام آماده کردن غذا ایجاد می شه. 

در موقعیت
B که پهنای 80 سانتی متری برای میز کار در نظر گرفته شده  امکان کار کردن روی یک سطح بزرگتر را فراهم می کنه و فاصله مناسبی با کابینت بالایی و سطح های تیز اون دارین و دیگه آن احساس بسته بودن فضا به شما داده نمی شه و امکان حرکت 
راحت و آزاد  در آشپزخونه رو به شما می ده و روی تمام سطح میز کار تسلط دارید و می تونید از تمام سطح میز کار استفاده کنین. 


در موقعیت
C کابینت دیواری را می بینیم که طبق طراحی های قدیمی در ارتفاع بالایی نصب شده  و شما رو از امکان دیدن تمام اشیا و محتوای داخل کابینت محروم می کنه. در این طراحی چون کابینت آشپزخونه در ارتفاع بالایی نصب شده ، امکان استفاده از آن را سخت تر می کنه مخصوصا برای افرادی که قد کوتاهی دارن.
 

در موقعیت D که پهنای میز کار 80 سانتی متر در نظر گرفته شده می تونید در فاصله دورتری از کابینت دیواری وایسین که در این صورت امکان مشاهده بهتر محتوای داخل کابینت و دسترسی به محتوای آن را خواهید داشت و استفاده از آن بسیار آسان تر و ارگونومیک تره. 


در موقعیت E که درای کابینت به روش سنتی باز می شن خیلی دستو پا گیره و فضای بسته ای در اطراف شما برای کار در آشپزخونه ایجاد می کنه. بیشتر موقعا هم در کابینت باز می مونه که هر لحظه امکان برخورد سرتون با در کابینت وجود داره.

در موقعیت
F  دری که از بالا باز می شه می تونه همیشه باز باشه و شما می تونید به راحتی در آشپزخونه حرکت کنید بدون نگران شدن از اینکه سرتون به جایی اصابت کنه. 
همانطور که در تصویر می بینین، در موقعیت
G که آبچکون طبق طراحی های سنتی در قسمت بالا قرار گرفته به سختی قابل استفاده س و دردسرهای زیادی و با خودش داره. همانطور که در تصویر می بینین قرار دادن ظروف در آبچکون به راحتی انجام نمی شه و زحمت زیادی رو با خودش داره و باعث می شه که آب باقی مونده روی ظرف، روی شما بریزه. تمیز کردن خود آبچکون هم کار آسونی نیس. 

در موقعیت
H با پهنای میز کار 80 سانتی متری، آبچکون به راحتی قابل دسترس و در قسمت پشتی سینک قرار داده شده . به راحتی می تونید ظروف را در این محل قراربدین بدون اینکه نگران چکیدن قطرات آب روی خودتون باشین. 


مثلث کار در آشپزخانه: 

کارکردن تو آشپزخونه بدون وجود اکسسوری ها و لوازم الگترونیکی می تونه خیلی خسته کننده باشه. سازماندهی درست فضا، می تونه موانع و حرکات اضافی و غیر ضروری را کاهش بده. مرتب سازی نواحی مختلف با توجه به فواصل و سازماندهی مسیرهای آشپزخونه، نقطه شروع برای کار لذت بخش تو آشپزخونه س. یک قانون ساده اتصال یخچال، سینک ظرفشویی و محل آشپزی (اجاق گاز) است که این سه مورد یک مثلث کوچیکی رو تشکیل می دن که این مثلث به نام مثلت کار در آشپزخانه  یا مثلث طلایی آشپزخانه شناخته می شه. مجموع این سه نقطه نباید از 650 سانتی متر تجاوز کنه. در طراحی یک آشپزخونه ایده آل، این سه نقطه باید توسط میز کار از هم جدا بشن. 

 


 



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.