مایان

مایان

ام دی اف ، پارکت و لمینت
مایان

مایان

ام دی اف ، پارکت و لمینت

ویژگی های یک آشپزخانه ارگونومیک ، بخش 3

حداقل فاصله : 



A- در این شکل فاصله بین میز آشپزخونه و دیوار 120 سانتی متره که این فاصله حداقل فاصله ای یه که می شه  در اینجا در نظر گرفت و امکان رد شدن یک نفرو از پشت شخصی که روی صندلی نشسته در جهتی که در تصویر مشخص شده بده. 


B- 
در آشپزخانه ارگونومیک، برای اینکه یک شخص امکان کار کردن در آشپزخونه و یا باز کردن در، پشت سر شخصی که روی صندلی نشسته داشته باشه، حداقل فاصله ای که بین لبه میز و کابینت که پشت آن می شه  در نظر گرفت 135 سانتی متره. البته اگر پهنای کابینت پشتی 80 سانتی متر باشه این فاصله باید 15 سانتی متر بیشتربشه. 


C- 
برای تعیین فاصله بین میز کار و اجزای دیگر که در جلوی آن قرار گرفته ن، لازمه فاصله ای رو که برای رد شدن افراد بین وسایل و کابینت های آشپزخونه حتی با کابینت ها و کشوهای باز لازمه در نظر داشته باشین. 


D- فاصله خالی در حد یک متر باید در قسمت جلویی ماشین ظرفشویی برای پر و خالی کردن آن در نظر گرفته شه  تا امکان رد شدن 
یک شخص دیگه هم وجود داشته باشه. اگر در قسمت دیگر دیوار وجود داره این فاصله می تواند 70 سانتی متر باشد. 



کابینت های سنتی آشپزخانه ها با در و قفسه بندی هایی که داخل کابینت وجود داشت، شما را مجبور می کرد برای برداشتن وسایل در وضعیت نامناسبی قرار بگیرید تا بتونید چیزی رو که 

می خواین بردارین و این مشکل هم وجود داشت که شما به کابینت های پایینی دید مناسبی نداشتین. اما تو یه آشپزخونه ارگونومیک از کشوهای عریض که به طور کامل بیرون کشیده می شن استفاده می شه  و کل محتوای کابینت های پایینی در یک نگاه قابل مشاهده و استفاده س و دسترسی به اون خیلی آسونه . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.