مایان

مایان

ام دی اف ، پارکت و لمینت
مایان

مایان

ام دی اف ، پارکت و لمینت

پرسش های طلایی برای داشتن آشپزخانه ای رویایی ، بخش 2

4-چطور می توانم کارآمدترین طرح را دریافت کنم؟

 بازسازی آشپزخانه شما یک تصمیم بزرگه و شما ممکنه نیاز به مشاوره حرفه ای داشته باشید. بهتره که زودتر بدانید که در هر لحظه لوله های  آب و گاز و سیم کشی برق ها در کجا ها بکار رفته اند.چرا که طراح شما باید بدونه که مناطق پخت و پز و سینک شما در چه جاهایی قابل نصبه. باید مشخص بشه که لوله و سیم پیچی ها(در یک دیوار بیرونی قرار می گیرد یا به طور مستقیم به سمت خارج).

فضای بین کابینت آشپزخانه و پنجره ها یا کابینت های بالایی و بین پریز برق و سینک ها را در نظر بگیرید و ببینید چه لوازم خانگی ای را می تونید در نزدیکی پریز برق نصب کنید. و یا اینکه آیا درب ها می توانند به راحتی باز  شوند؟ و همچنین حداقل فاصله ی بین یک کابینت و  جزیره، برای یک راهرویی که راحت بتوان رفت و آمد کرد چقدر باید باشه.

پیمانکاران و یا فروشندگان طرحی برایتون در نظر می گیرن و بعضی از آنها حتی از خانه شما دیدن می کنند تا مکان هایی مانند آب گرم کن و وسایل کمکی را بررسی و مشخص کنند. از آنها بخواهید که طرح های مختلفی را به شما ارائه دهند تا دستتان برای تصمیم گیری باز باشه و گزینه های مختلفی برای طرحتان داشته باشید.

5-سیستم ها ی گرمایشی و روشنایی را در کجاها می خواهم؟ 

در این مرحله برنامه ریزی، شما همچنین باید تصمیم گیری در مورد عناصر جانبی طراحی آشپزخانه، مانند نورپردازی و حرارت را داشته باشید. این بسیار مهمه که روشنایی مطلوب در آشپزخانه را نه تنها برای ایجاد یک فضای خوشایند، بلکه برای داشتن فضایی روشن برای آشپزی در نظر بگیرید. آیا شما نیاز به نور مستقیم بر روی سطوح کار دارید و یا یک لامپ کفایت می کند. شاید یک لوستر پر زرق و برق بخواهید شاید هم نورپردازی مخفی از سقف و کف را دوست دارید.

شما ممکن است تصمیم بگیرید که برای گرم کردن انگشتانتان از شومینه استفاده کنید و یا برای گرمایش از یک رادیاتور استفاده کنید. همانطور که برای  کابینت آشپزخانه و لوازم آشپزخانه تصمیم می گیرید ، بهتر است تصمیم گیری در مورد موقعیت صحیح نصب  سیستم حرارتی تان هم از همان ابتدا حتی قبل از طرح و نصب کابینت ها صورت بگیرد.

6-آیا به مجوز ساخت و ساز داخلی نیاز دارم؟

 شاید در جایی که زندگی می کنید نیاز به مجوز برای تغییر ساختمانتان داشته باشید. اگر با یک معمار قرارداد دارید، می تواند شما را در این کار راهنمایی کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.